Strony

sobota, 9 stycznia 2016

Top 15 książek 2015roku

Książki , które odkryłam w 2015 roku.Nie są to pod żadnym pozorem książki , które zostały tylko wydane w minionym roku , będzie to różnorodne podsumowanie , więc zaczynamy!

 1.
"Miecz lata"-Rick Riordan
 Nowość i raczej zaskoczenie ,bowiem do tej pory jakoś z twórczością pana Riordan'a było u mnie jakoś kiepsko ,ale zakochałam się w tej książce i z niecierpliwością czekam na następny tom.

2.
"Niewidzialna korona"-Elżbieta Cherezińska
Uwielbiam tego typu powieści , a to co zaprezentowała w tej książce i  w poprzedniej części Cherezińska to mistrzostwo świata! 
3.
"Siewca Wiatru''-Maja Lidia Kossakowska
 To było fantastyczne! I muszę jak najszybciej dorwać następne tomy, bo w tym roku wychodzi kolejny, ehh.
4.
"Mechaniczna księżniczka"-Cassandra Clare
 Steampunk? Nocni Łowcy? Wiktoriański Londyn? To nie mogło się nie udać,prawda?
5.
"Kłamca"-Jakub Ćwiel
Według mnie najlepszy cykl poznany przez mnie w minionym roku.  
 6.
"Dożywocie"-Marta Kisiel
Jak już pisałam w recenzji i nie będę się tutaj rozpisywać .- To jest genialne! 

7.
"Babska stacja"-Fannie Flagg
 Pani Flagg jest cudowna i jej nowa książka również.Jedna z jej wspanialszych historii.
8.
"Ani słowa prawdy"-Jacek Piekara
Jedno z wielkich zaskoczeń tego roku.

9.
"Filary Ziemi" -Ken Follett

Zdecydowanie , gdy zaczynałam czytać tę wielką bo ponad 900 stronicową) książkę nie spodziewałam się , że aż tak mi się spodoba.Różnorodne wątki,świetny warsztat pisarski,wiele wspaniałych postaci .Nawet nie spostrzegłam kiedy jak szybko doszłam do końca.

10.
"Krew elfów"-Andrzej Sapkowski

To w sumie wstyd przyznawać się ,że Wiedźmina przeczytałam dopiero mając szesnaście lat ,ale lepiej trudno niż wcale.A pierwszy tom pobił moje serce, zwłaszcza w tym pięknym drugim wydaniu<3.

11.
"Nigdziebądź"-Neil Gaiman
Och co to była za wspaniała książka! Na pewno wrócę do niej nie raz.

12.
"Świat bez końca''-Ken Follett
Druga część.Sądziłam ,że będzie to gorsze od "Filarów Ziemi",ale nie. Follett udowodnił ponownie , że można napisać tak wspaniałą książkę , jaką zdecydowanie jest"Świat bez końca".
13.
"Pani Jeziora''-Andrzej Sapkowski

A ja uważam , że zakończenie "Wiedźmina" było genialne i bardzo mnie satysfakcjonuje.
14.- 15.
"Pan Lodowego Ogrodu III oraz IV"-Jarosław Grzędowicz
Przeczytać tę książkę już chciałam od dobrych dwóch lat i w końcu mi się udało, nie rozczarowała mnie ani przez chwile.

To tyle ode mnie! A jak wygląda wasz ranking ulubionych książek z 2015?

1 komentarz:

  1. Z wymienionych książek czytałam tylko "Wiedźmina" xd Ale mam straszną ochotę przeczytać "Dożywocie", bo słyszałam o tej książce dużo dobrego i ma genialną okładkę :D
    Zapraszam do mnie ;)
    bookowe-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń